„Zombių Velykos“ sugrįžta: aistros ir chaoso gaivalo reinkarnacija ekstremalios muzikos gerbėjams
Sulaukę Naujųjų Metų vieni dar gyvena šventinėmis nuotaikomis, kiti gi žvelgia dar toliau. Ir praneša džiugią žinią: „Zombių Velykos‘2025“ sugrįžta! Ir šįkart šventimas bus tikrai neeilinis, trankus bei įsimintinas – net keturios grupės vėl drebins Vilniaus klubo „Vakaris” sienas taip, kad lengva nepasirodys!
Pirmieji renginio „Zombių Velykos‘2025“ dalyviai ir headlaineriai – garsi ukrainiečių grupė „White Ward“, grojanti eksperimentinį black metalą, kuris glaudžiai persipina su įvairiomis netikėtomis stilistinėmis priemaišomis, tokiomis kaip dark-jazz, retrowave, neo-folk ir net post-punk. Susikūrusi 2012 m. ir pradėjusi karjerą kaip neapdoroto depresyvaus black metalo grupė, „White Ward“ greitai pradėjo plėsti savo muzikines ribas, įkvėpimo semdamasi iš įvairios tamsios aplinkos, įskaitant Howardo Lovecrafto kūrinius, Davido Lyncho filmus ir „Silent Hill“ vaizdo žaidimų serijas. Ankstyvieji grupės įrašai buvo sukomplektuoti rinkinyje „Origins“, kuris buvo išleistas 2016 m. dar prieš debiutinio albumo pasirodymą.
White Ward – Phoenix:
Pirmasis pilnametražis albumas „Futility Report“ (2017) pasirodė prancūzų leidykloje „Debemur Morti Productions“ ir iškart sulaukė viso pasaulio kritikų bei tamsiojo metalo gerbėjų pripažinimo. Tyrinėdami pereinamųjų mirties būsenų, nenormalaus pomirtinio gyvenimo ir psichikos sutrikimų temas, „White Ward“ išvystė unikalų post-black metalo skambesį, kuriame persipynė gilus emocingų garso peizažų ir atmosferinis dark-jazz derinys su puikiai įkomponuotais saksofono motyvais.
Grupė toliau vystėsi įvairiomis kryptimis ir 2019 metais išleido antrąjį albumą pavadinimu „Love Exchange Failure“, kuris sulaukė stulbinančio pripažinimo. Tamsaus džiazo estetika tapo ryškesnė ir gilesnė nei anksčiau, o pajuodinto death metalo ir progresyvaus black metalo elementai dėl naujojo būgnininko ypatingų įgūdžių tapo beprotiškai intensyvūs ir sudėtingi. Albumo tekstuose muzikantai gvildena žemiškesnes ir ne tokias abstrakčias dimensijas, pasinerdami į žmogaus psichikos bedugnę ir siaubą šiuolaikinio didmiesčio gyvenimo sąlygomis.
White Ward – Love Exchange Failure:
2021 m. „White Ward“ išleido dvi naujas dainas leidyklos „Debemur Morti Productions“ 200-ojo jubiliejinio jų leidinio progai paminėti. Naujasis mini albumas „Debemur Morti“ yra grupės progresyvaus black metalo eksperimentų tąsa. To paties pavadinimo kompozicijoje svečio teisėmis dainavo Larsas Nidlandas – kultinės norvegų grupės „Borknagar“ kompozitorius, vokalistas ir klavišininkas. O jau po metų, 2022-ųjų birželį, „White Ward“, nepaisydami Rusijos invazijos į Ukrainą, išleido savo trečiąjį albumą „False Light“, kuriame apjungė ir supynė į vieną visumą dar daugiau skirtingų tamsių elementų. „False Light“ – tai monumentalus jau plačiai žinomos grupės įrašas, meistriškai suteikiantis formą didmiesčio baimei, bendro beviltiškumo jausmui, įkvėpimo semiantis iš garsaus XX amžiaus pradžios ukrainiečių rašytojo Mykhailo Kotsyubynskyi kūrybos.
White Ward – Debemur Morti (feat. Lars Nedland):
Antrasis renginio dalyvis – lietuviškojo melodingojo death metalo veteranai ir vieni ryškiausių šio stiliaus atstovų „Mandragora“. Nuo 1998 m. gyvuojantis kolektyvas savo diskografijoje turi 3 demo įrašus ir 3 studijinius albumus, kurių paskutinis “[d]Æscend” išleistas pačiame pandemijos įkarštyje. Grupė yra surengusi nemažai pasirodymų mūsų ir kaimyninėse šalyse, iš kurių įsimintiniausi koncertai su „Insomnium“, „Dismember“, „Overkill“ bei atstovavimas savo šaliai W.O.A. festivalio konkurse „Wacken Metal Battle“ 2008 metais. Šiuo metu „Mandragora“ repetuoja atsinaujinusia sudėtimi ir dar iki renginio žada naujų muzikinių premjerų iš būsimo grupės albumo.
MANDRAGORA – Rise / Fall:
Trečias, bet ne paskutinis reginio svečias – death metalistai „Griefgod“, Lietuvos sunkiosios muzikos fanams irgi puikiai žinomi kaip mūsų šalies atstovai Vokietijoje vykstančiame festivalyje W.O.A. ir konkurso „Wacken Metal Battle 2024“ dalyviai. Grupė muzikuoti pradėjo 2016 metais kaip „Gilzeh”, o iš požemių išlindo 2020 metais su EP „Torture”. 2023-iaisiais atnaujinę sudėtį ir skambesį, jie tapo „Griefgod“. Grupė nedaugžodžiauja ir savo skambesį apibūdina kaip senosios mokyklos death metalo ir moderniųjų padargų mišinį. Trūksta informacijos? Įsijunkite singlus „45 Years Of Tremor“ ir „Anguish“ – juose puikiai užfiksuotas naujasis „Griefgod“ veidas ir skambesys.
GRIEFGOD – 45 Years Of Tremor:
Lyg vyšnia ant renginio torto – grupė „Death in Taiga“, pateikianti Lietuvos metalo scenai tamsius ir atmosferiškus garsus. Įkvėpta Aleksandro Solženicyno „Gulago archipelago“, grupė pasirinko vardą, atspindintį jų nepalaužiamą ir šiurkštų požiūrį į supantį pasaulį. Jų debiutinis singlas „ROT“, išleistas 2021 m. balandžio 20 d., tuo pačiu pažymėjo grupės muzikinės kelionės pradžią. Su keturiais singlais ir debiutiniu albumu „Insight//Frenzy“ jie sukūrė skambesį, jungiantį deathcore, hardcore ir black metalo įtakas, praturtintą intensyviais eksperimentais su elektroniniais elementais ir pačių įrašytais sample’ais. Kaip ir kiti du renginio dalyviai iš Lietuvos 2023 metais grupė „Death in Taiga“ garbingai atstovavo Lietuvai „Wacken Metal Battle“ konkurse Vokietijoje. Jų muzika ir tekstai perteikia antgamtiškumo temą, susipynusią su giliai žmogiškomis aspektais bei peržengiančia intensyvumo ir išraiškos ribas.
Death In Taiga – writhe//:
Perkant 10 ir daugiau bilietų galite kreipkitis: [email protected]
Durys: 18:00
Renginio trukmė: ~4:00 val.
Pertraukos: 3
Vaikai įleidžiami nemokamai: iki 6 metų amžiaus imtinai (neužimant papildomos vietos)
Amžiaus cenzas: nėra
Nuolaidos: netaikomos
Gerbiamieji lankytojai, didesnė bilieto kaina užtikrina Jums daugiau komforto mėgaujantis renginiu.
Pramogų salėje “Vakaris” yra atskira erdvė skirta 15-30 žmonių. Čia galite paminėti svarbiausias Jūsų šventes mėgaujantis koncertu. Dėl rezervacijos rašykite el.paštu vilnius@vakaris.lt