LNDT | Premjera. Iga Gańczarczyk, Anna Smolar. PAUKŠČIAI, rež. Anna Smolar.

LNDT | Premjera. Iga Gańczarczyk, Anna Smolar. PAUKŠČIAI, rež. Anna Smolar.

Režisierė — Anna SMOLAR
Dramaturgijos ir teksto autorės — Iga GAŃCZARCZYK, Anna SMOLAR
Scenografė ir kostiumų dailininkė — Anna MET
Kompozitorius — Jan Antoni DUSZYNSKI
Šviesos dailininkas — Dainius URBONIS
Choreografas — Paweł SAKOWICZ
Šviesų ir vaizdo projekcijų autorius — Ville SEPPÄNEN
Vaizdo projekcijų autorius — Ville SEPPÄNEN
Dramaturgijos ir teksto autorių asistentė — Viktorija SKETERYTĖ
Režisieriaus asistentas — Rokas LAŽAUNYKAS
Prodiuserė — Kamilė ŽIČKYTĖ
 
Vaidina: Rasa SAMUOLYTĖ, Rytis SALADŽIUS, Gediminas RIMEIKA, Augustė POCIŪTĖ, Nelė SAVIČENKO
 

Naujajame lenkų režisierės Annos Smolar, LNDT pristačiusios spektaklį „Sulėtintai“, darbe bus nagrinėjamas manipuliacijos mechanizmas, ypač darbo santykių, paremtų galia, kontekste. Įkvėpimo spektaklio kūrėjos semiasi iš garsios Holivudo aktorės, Alfredo Hitchcocko filmų žvaigždės Tippi Hedren atsiminimų, išleistų 2016 m.

„Suradau merginą“, – pasakė A. Hitchcockas, kai pamatė ją, anuomet niekam nežinomą modelį, televizijos reklamoje. Jis iškart pakvietė ją kartu dirbti ir išgarsino suteikęs jai puikius Melanės Daniels ir Margaret Edgar vaidmenis filmuose „Paukščiai“ ir „Marnė“. Tačiau už Pelenės istoriją primenančio fasado slypi kur kas sudėtingesnė ir skaudesnė realybė: legendinis režisierius nenorėjo ja su niekuo dalintis ir nepatyrusią bei savo sėkme sunkiai galinčią patikėti pradedančią aktorę įkalbėjo pasirašyti 7 metų kontraktą, pagal kurį Tippi įsipareigojo filmuotis tik pas jį. A. Hitchcocko santykis su T. Hedren buvo liguistas ir daugialypis: jis tapo jos mokytoju ir mentoriumi, bet kartu kontroliavo kiekvieną jos žingsnį, kišosi į asmeninį gyvenimą, izoliavo nuo kitų. Galiausiai, kai Tippi nutraukė kontraktą, režisierius dėjo visas pastangas, kad sugriautų jos profesinį gyvenimą.

Remiantis psichologų studijomis ir panašias patirtis aprašančiais pasakojimais, tampa aišku, jog tokių santykių kuriama įtampa, chroniškas stresas, traumos yra artimos ir atpažįstamos daugeliui. Tai formuoja panašų ilgą laiką trunkančio persekiojimo sukeltų pasekmių modelį. Referuojant į kai kuriuos Hitchcocko filmo efektus, šis spektaklis yra subjektyvi „Paukščių“ kūrimo rekonstrukcija. Perimant grėsmingų ir laukinių sutvėrimų įvaizdį, siekiama išryškinti tokių santykių dinamiką, kurią įgalina gilios mūsų visuomenėse įsišaknijusios schemos, ir parodyti heroję, kuri veržiasi link nesutarimų ir pasipriešinimo.

 

Spektaklis kuriamas bendradarbiaujant su Adomo Mickevičiaus Institutu Lenkijoje:

ir ESPOO teatru Suomijoje:

Spektaklį finansuoja: 

1

DAUGIAU