Scanorama pristato: Vertikalus kinas (II programa)

Scanorama pristato: Vertikalus kinas (II programa)

Įsivaizduokite 10 m aukščio monolitinį ekraną, kuriame sukasi eksperimentinių audiovizualinių kūrinių kolekcija iš viso pasaulio. Smalsioms žiūrovų akims pristatome išskirtinę kino patirtį industrinėje kultūros ir meno erdvėje „Kablys + Kultūra“.

„Vertikalusis kinas“ yra olandų kuratorių kolektyvo „Sonic Acts“ inicijuotas projektas, pirmą kartą pristatytas 2013 m. Kremso festivalyje „Kontraste“. Žinomi eksperimentinio kino kūrėjai ir vizualiųjų menų atstovai buvo pakviesti sukurti dešimt audiovizualinių kūrinių specialiai sukonstruotam 90 laipsnių kampu pasuktam 35mm juostos projektoriui. Taip gimė įspūdinga abstrakčių filmų, formalių eksperimentų, rastos filmuotos medžiagos, chemiškai apdorotų juostų ir gyvo lazerinio šou kolekcija. Nuo savo pasaulinės premjeros projektas buvo pristatytas prestižiniuose festivaliuose ir muziejuose visame pasaulyje ir tapo vienu plačiausiai išgarsintų pastarojo dešimtmečio eksperimentinio kino įvykių. Šiemet, papildytas dar keturiais kūriniais, jis pristatomas ir Vilniuje. Projektas taps įžanga į didžiausią Lietuvos rudens kino įvykį – Europos kino festivalį „Scanorama“.

Filmus kūrė Tina Frank (Austrija), Björn Kämmerer(Vokietija, Austrija), Manuel Knapp (Austrija), Johann Lurf (Austrija), Joost Rekveld (Nyderlandai), Rosa Menkman (Nyderlandai), Billy Roisz (Austrija) ir Dieter Kovačič (Austrija), Makino Takashi (Japonija) & Telcosystems (Nyderlandai), Esther Urlus (Nyderlandai), Martijn van Boven (Nyderlandai) & Gert-Jan Prins (Nyderlandai), Susan Schuppli (JK), Lukas Marxt (Austrija), HC Gilje (Norvegija), BJ Nilsen (Švedija) ir Karl Lemieux (Kanada).

II Programa 2024-11-07

  1.  Esther Urlus
    Chromas
    Chrome
    2014
    00:07:40

Filmą įkvėpė autochrominis procesas – nespalvotų nuotraukų spalvinimo technika, kurią 1903 m. išrado broliai Lumière’ai. Pasinaudojant šiuo procesu, filmo kadrai išdidinami, tarsi būtų stebimi pro mikroskopą: didžiulės juostos grūdėtumo struktūros sukuria neatpažįstamas formas ir reginius.

  1.  Rosa Menkman
    Mėnulio audra
    Lunar Storm
    2014 00:04:15

Mėnulis yra geriausiai pažįstamas dangaus kūnas ir vienintelis, be Žemės, kuriame kada nors lankėsi žmogus. Mėnulio jūros, kurias sudaro ne vanduo, o vulkaninės dulkės bei krateriai, plika akimi atrodo nejudrios. Kartais virš jų pasirodo paslaptingas švytėjimas, dar vadinamas „Mėnulio horizonto švytėjimu“: kai Mėnulį apšviečia pirmieji saulės spinduliai, Saulės ultravioletinei ir rentgeno spinduliuotei būdinga energija išmuša elektronus iš dulkių; priešingas procesas vyksta temstant. Šie elektrostatiniai pokyčiai sukelia Mėnulio audras, kurios iškelia Mėnulio dulkes į atmosferą ir sukelia „švytinčius dulkių fontanus“.

3. Lukas Marxt
Vakuumo atsparumo be įžeminimo apibrėžtys
Persistence of the Vacuum Without Grounding Definitions
2017
00:13:00

„Vakuumo atsparumo be įžeminimo apibrėžtys“ – žvilgsnis į arktinę tundrą. Filme dokumentuojamas miestas, o kartu klausiama, kaip veikia erdvės ir laiko suvokimas? Nepaisant atpažįstamų vaizdų – gamyklų, reklaminių stendų, filme miestas atrodo svetimas. Garso takelis ir gamyklos dūmų skleidžiama migla kuria tuštumą tarp stebėtojo ir siurrealistinio miesto kraštovaizdžio, o vertikalus filmo formatas stiprina dezorientacijos būseną.

4. Billy Roisz & Dieter Kovacic
Atneškite man Anri Kretjeno galvą
Bring Me The Head Of Henri Chrétien!
2014
00:08:17

Kūrėjai tyrinėja kino formatus pasitelkdami vesterno žanrą, būtent plačiaekraniame formate perteikusį įspūdingus kraštovaizdžius, didvyriškumą mirties akivaizdoje. Šis filmas taip pat, nepaistant vertikalaus formato, primena klasikinį vesterną – pasakojimą apie iššūkius, misiją, sėkmę ir nuopuolį.

5. Manuel Knapp V~
V~
2014
00:09:20

Filme mėginama pademonstruoti, kaip vizualiai atrodytų pats kūrybinis procesas, panaudojant skaitmeninius vaizdus. Geometriniai objektai kuriasi ir vėl sunyksta. Žiūrovui iššūkį meta formų įvairovė, linijos ir paviršiai, atsirandantys pagal chaotiškas taisykles.

6.Telcosystems & Makino Takashi
Už orbitos
Deorbit
2014 00:17:30

Ikaro mitas yra pirmasis pasakojimas apie objektą, nudegusį nuo Saulės ir parkrentantį atgal į Žemę. Kitas panašus įvykis – kosminės rusiškos stoties „Mir“ kritimas atgal į Žemės atmosferą 2001 m. kovo 23 d. Stoties nuolaužos išsibarstė 1500 kilometrų spinduliu Ramiajame vandenyne. Filme kelionė prasideda juodumoje, keliaujant per Žemę, stebimi sprogimai, atomui supanašėjant į kino juostos grūdelius.

Visa trukmė 01:00:02
 

Projektą iš dalies finansuoja Lietuvos kino centras ir Vilniaus miesto savivaldybė.

Perkant 10 ir daugiau bilietų galite kreiptis: [email protected]

Durys atidaromos: ~18:30
Renginio trukmė: ~1:00
Pertraukos: nėra
Vaikai įleidžiami nemokamai: ne
Amžiaus cenzas: N-13
Nuolaidos:
– studentams, moksleiviams, senjorams ir asmenims su negalia 1 bilietui (kontrolės metu pateikti nuolaidą įrodantį dokumentą)

DAUGIAU