Iš švedų kalbos išvertė Zita MAŽEIKAITĖ
Režisierius — Jonas VAITKUS
Dailininkas — Jonas ARČIKAUSKAS
Kompozitorius — Oleksandr ŠYMKO
Vaizdo projekcijų autorius — Algimantas MIKUTĖNAS
Choreografai – Vesta GRABŠTAITĖ, Jonas VAITKUS
Šviesos dailininkas — Vilius VILUTIS
Dailininko asistentė — Dovilė GUDAČIAUSKAITĖ
Kompozitoriaus asistentė – Liudmyla ŠYMKO
Režisieriaus asistentė — Regina GARUOLYTĖ
VAIDINA
Jėgeris — Vytautas RUMŠAS
Moteris — Rimantė VALIUKAITĖ
Atsiskyrėlis — Remigijus BUČIUS
Keliautojas — Eimantas PAKALKA
„Adomo“ malūno malūnininkas; Gundytojas — Šarūnas PUIDOKAS
„Ievos“ malūno malūnininkas — Džiugas SIAURUSAITIS
„Ievos“ malūno malūnininkas; Mokytojas — Juozas ALIŠAUSKAS
„Adomo“ malūno malūnininko žmona — Jūratė VILŪNAITĖ
„Ievos“ malūno malūnininko žmona — Jurga KALVAITYTĖ
Mergina; Mergaitė — Alvydė PIKTURNAITĖ, Justė ZINKEVIČIŪTĖ
Mokytojas — Arūnas SAKALAUSKAS
Kalvis — Vytautas ANUŽIS
Kalvio žmona – Ieva LABANAUSKAITĖ
Rylininkas — Gediminas SEDEREVIČIUS
Fotografas — Mantas BARVIČIUS
Eufrosinė; Paaukoto vaiko balsas — Dalia MICHELEVIČIŪTĖ
Gothardas — Arūnas VOZBUTAS
Klara — Jolanta DAPKŪNAITĖ
Markata; Japono išsižadėta dukra; Amžinojo ranka; Kaimietukė — Birutė MAR
Japonas — Salvijus TREPULIS
Mioleris — Algirdas DAINAVIČIUS
Mioleris — Marius REPŠYS
„Asilų“ ir „Melagių“ kaimų liaudis — Juozas ALIŠAUSKAS, Diana ANEVIČIŪTĖ, Neringa BULOTAITĖ, Mantas BARVIČIUS, Jurga KALVAITYTĖ, Ieva LABANAUSKAITĖ, Aivaras MICIUS, Rasa RAPALYTĖ, Arūnas VOZBUTAS
„Didysis kelias“ (Stora landsvägen) – paskutinė Augusto Strindbergo pjesė. Pažodinis šios dramos pavadinimas nurodo paties Strindbergo vaikystės gatvę, kuri vedė tiesiai į kapines. Neatsitiktinai paskutinė jo drama lyginama su savotišku testamentu ar teatriniu autoriaus autoportretu. Šią dramą Strindbergas vaizduoja lyg kelionę į savo atmintį, kai kiekvienoje „stotelėje“ dramos protagonistas regi savo paties personažą ir kitas alegorines pasakojimo figūras – Keleivį, Vaiką, Gundytoją ar Žudiką. „Didysis kelias“ – tai alegorinis pasakojimas, viso dramaturgo gyvenimo minčių apibendrinimas. Strindbergo amžininkai jį kritikavo dėl kasdienės ir poetinės kalbos derinimo, nedramatiškumo. „Didysis kelias“ ryškiai išsiskyrė iš visos dramaturgo kūrybos, tačiau šis kūrinys daugelio šiandienos literatūrologų vertinamas kaip įtaigus būdas nedramatizuojant perteikti trapią emocinę ir psichologinę personažo būklę.
Aš nesistebiu, kodėl ši pjesė Lietuvoje nežinoma, Rusijoje neišversta. Ji labai retai statoma netgi Augusto Strindbergo tėvynėje.
„Didysis kelias“ be skrupulų apnuogina žmogų kaip tokį, žmogų iš bet kurio krašto, bet kokios tautybės, lyties, spalvos ar dar ko nors. Žmogų, pažeidžiamą amžinybės akivaizdoje.
Augustas Strindbergas laiku ateina į Lietuvos nacionalinio dramos teatro trupę ir pačiu laiku pas Lietuvos žmones, besiruošiančius kurti gerovės valstybę.“
Švedų rašytojas ir dramaturgas Augustas Strindbergas (1849–1912) – viena svarbiausių teatro figūrų pasaulyje. Jis vadinamas moderniojo teatro pradininku. Tai dramaturgas, pralenkęs savo epochą, savo kūryba išreiškęs visas tuometines literatūros sroves ir mokyklas. Jis laikomas natūralistu, neoromantiku, ekspresionizmo ir siurrealizmo literatūroje pradininku.
Strindbergas ne tik rašė dramas, jis taip pat mėgo eksperimentuoti kaip fotografas ir dailininkas, jo kūriniai priskiriami abstrakčiajam ekspresionizmui. Nors dabar Strindbergas puikiai žinomas ne tik Švedijoje, bet ir visame pasaulyje, jo kūryba ne iškart sulaukė pakankamo dėmesio, jis netgi buvo ignoruojamas Švedijos visuomenės ir kaltinamas seksualinių motyvų naudojimu kūriniuose siekiant pritraukti skaitytojus.
1